maanantai 24. toukokuuta 2010

Ämpäripotut puskee...

Sieltä ne näyttää hyvin nousevan, ja lisäsinkin sitten toiseen ämpäriin multaa tänään kuvan oton jälkeen.
Basilikat pidin parvekkeella, se oli virheliike, nyt ovat molemmissa laatikoissa olevat basiliskot nyt ihan nuupahtaneita. Pitänee tehdä jotain radikaalia, nostin ne jo sisälle turvaan...

torstai 20. toukokuuta 2010

Yrtit parvekelaatikoihin ja vettä perään

Intouduin taas enemmän jääkiekkohuumasta huolimatta hyökkäämään yrttitaimien kimppuun luettuani tänään suosikkiblogini Pastanjauhantaa uusimman jutun myötä.

Basilikaa, sitä S-Marketin Puutarha-sarjan siemenistä idätettyä lajiketta. Kovin on pientä vielä mutten hetkeäkään epäile sen siitä vielä lähtevän suorastaan räjähdysmäiseen kasvuun. Niin teki viime vuonnakin.




Korianteri on myös vielä hentoista, sekin kun siemenestä, mutta kyllä se siitä. 


Tässä Lidlin Moneymaker lajikkeen tomaattia, kasvaa hyvin, sitä on myös sisällä vielä ruukussa...




Tämä epämääräisen näköinen hässäkkä on Lidlin siemenpussista esiin putkahtanutta basilikaa... mitähän siitäkin sitten lopulta tulee :-o



Ja tässä pari seuraavaa on ne aivan fantastiset tulevat ämpäriperunat. Yhdestä ämpäristä viime vuonna 9 pottua - tulin miltei ähkyyn niistä :)



Tarkka, harjaantunut ja turhia kritisoimaton silmä näkee etualalla huomattavan määrän tilliä, jälkimmäisessä valtavat silopersiljapuskat...

sunnuntai 16. toukokuuta 2010

Ämpäriperunat

Ja kas, nekin puskee jo esiin...


Ja toisessakin ämpärissä vielä paremmat kehitykset...


Saavat toki kasvaa vielä reilun kymmenen senttiä kunnes lisään multaa ämpäreihin.

lauantai 15. toukokuuta 2010

Kiitoksen sana lienee paikallaan...

Minulle, sillä ansiokkaan tilaukseni 5.5. johdosta, ei siis mennyt kymmentäkään päivää ja kas, helle on täällä. On pakko myöntää että hienosti näin tämänkin, oli kunnon etiäinen siitä.

Lisäys; lauantai-ilta, kello lähestyy 20.00... olen lukenut tämän viikonlopun aikana jo noin 67 prosenttia Dostojevskin tuotannosta.

maanantai 10. toukokuuta 2010

Korianterista sananen...

Kas kas, korianterille tunnusomaiset lehdet alkavat jo puskemaan esiin. Tämäpä positiivinen yllätys!



Ne kuihtuivat yllättäen ja pyytämättä

Menemättä tarkemmin yksityiskohtiin voisin todeta kuten eräskin tunnettu suuri ajattelija ja kansan selkäruoto, mutta muuteltuna tähän päivään sopivammin "Keväällä 2010 tein pahan virheen". Toki virhe ei lopulta ollut minun vaan  mediapeliä on hahmotettavissa jos oikein tarkkaan arvioi ja puntaroi tilannetta. Viittaan tässä nyt huhtikuun 17. päivän (kuluvaa vuotta) annettuun lausuntoon jossa oli sangen arvostetun tahon suositus lueskella tiettyjen tahojen julkaisuja. Toimin sitten hyvässä uskossa tämän kokeneen, ehkä jopa tanakkaa viljelykokemusta omaavan tahon neuvoa noudattaen sitten tapailin  joutessani pari riviä opuksista Sisäinen yrittäjyys julkisissa organisaatioissa sekä Nova Groupin vuosikertomusta ensimmäisen lauseen verran ja kuinkas sitten kävikään. Odotin, kuten suositus oli, runsasta kasvua plantaaseillani mutta järkytykseltäni en juuri sanaa saa suustani. 




Niin oli kuivakkaa asiaa että tuskin edes demarien puolueohjelman lueskelu pelastaa tätä katastrofia... pitänee tehdä juurikin niin kuin itse heti alkuun ajattelin, eli runsas lannoitus jo alusta alkaen ja tarvittaessa typpeä. Pitänee ensi tilassa hakea Paavo Lipposen ja Kalevi Sorsan muistelmat, eiköhän niillä saada jo ihmeitä aikaan. 

keskiviikko 5. toukokuuta 2010

Turhauttavaa...

Odottelua vaan alvariinsa kun ei lupaa Pekka Pouta, ei Ylen Anssi the Planssi eikä Nelosenkaan sääflikka lainkaan aurinkoa. Synkkyyttä vaan ja draamaa, missä on proosa kysyn ma. Eläydy tässä nyt sitten yrttien kasvuun kun taitavat lakastua ennen kuin auringon ensimmäiset kunnon säteet pääsee niiden lehtiä hivelemään. Perin hermostuneesti tänään käyskentelin plantaasia päästä päähän vaikka jalkani on perin kipeä vieläkin. Surupukuun tässä tarttis varmaan pukeutua, sellaiset on tunnelmat. Vaatimattoman pyynnön esittäisin nyt arvon televiisorin meteorologeille, edes +20 Celsiusta viikoksi. Kiitos.