Jälleen kerran on ihmeteltävä niinkin ison kaubamajan kuin Prisman politiikkaa tuorekala asioissa. On metritolkulla norjalaista lohta (noinkohan vaan on villiä kuitenkaan) ja kotimaista kirjolohto toiset hyllymetrit. Sitten on Vietnamista ties mistä tänne lennätettyä pangasiusta, sekin ihan polkuhintaan. Etsi siinä sitten haukea, siikaa tai muuta. Et löydä. Ja jos löydät, niin ihan ruokottomaan hintaan. Huonosti fileoitua (piikkejä, piikkejä, ei kiitos tähän hintaan) kuhaa/siikaa löytyy järjettömään 36€/kg hintaan. Kokonaista siikaa kakskymppiä kilo. Ei haukea. Ei ahventa. Ei matikkaa. Perkele!!! Pitäisi varmaan vaan olla kuin kaikki muutkin olmit ja ostella niitä vakuumiin pakattuja ties mitä tuotteita... Ei, siihen en suostu sillä lähimaastosta löytyy niinkin fantastinen fishmonger kuin Herkkunuotta Turun Kauppahallissa, palvelu on aina erinomaista sekä tuotteet myös.
Kuitenkin, tässä päivä sitten hankin sitten marketista kokonaisen siian kun ei sitä kuhaa saanut, eikä vaihtoehtoja sitten ollut lainkaan. Ei ollut huono siikakaan, tietenkään, hinta vaan on aika rouhea valmistelemattomallakin kalalla. Sitten ihmetellään miksei suomalaiset osta kalaa. Ei näillä hinnoilla ihan joka päivä viitsi... vaikka tuosta yhdestä kalasta nyt sitten teinkin kalaliemen, graavisiikaa ja sitten erään ruokablogin ohjetta mukaillen siika-pekonirullat parsan ja hollandaisen kera josta sitten tulikin vallan mainiota maultaan. Esillepano olisi toki voinut olla parempikin, bunkkerin lautasvalikoima on kuitenkin rajoittunut joten ei siitä sen enempää.
Kalaliemikin oli herkullista vaikka itse sanonkin, tässä herra siika kurkkaa juuri ennen kuin hukutin hänet... Tulikin sitten hyvä puoli litraa siivilöityä kalalientä talteen :-)
Muista myös olla aktiivinen reilun kuukauden kuluttua, lue tästä, ole hyvä!





