Suomen Kuvalehden onnittelusivua lainatakseni; En juhli. Matkoilla.
Yrttien, kasvisten, ronttien ja mielellään ei rikkaruohojen kasvatusta, ruokaa ja tietenkin Oikeita Mielipiteitä®. Kuvat saa klikkaamalla suuremmiksi, älä niitä luvatta muualla käytä, kun kerran ovat omaa kinofilmiäni.
lauantai 31. joulukuuta 2011
tiistai 27. joulukuuta 2011
Tapani myrskyn riepoteltavana
Aivan hurjat kelit täällä Bunkkerinkin läheisyydessä ollut nyt parina viime päivänä kun tämä Tapani-myrsky sitten pyyhkäisi yli. Tuuli on ujeltanut nurkissa ja melkoisia tuhoja saanut aikaiseksi. Myös kahdentoista millisekunnin kestoinen sähkökatkos jouduttiin täällä kokemaan. Melkoisen piinaavia hetkiä nekin, en ihan pian tahtoisi niitä uudelleen kokea. Onneksi maailmanmatkaaja tuttuni lähetti oivallisen juuston valmistusohjeen joulupäivä aamuna, ei muuta kuin virkkaamaan. Ei kun värkkäämään. Ohje löytyy täältä.
Merkittäviä myrskytuhoja Bunkkerilla
Onneksi lyhdyssä valo ei sammunut, oli tie kotiin tuttu.
perjantai 23. joulukuuta 2011
Kinkkuväijyssä
Kinkku uunissa sitten kaiken muun askartelun jälkeen, tässä saa taas vahtia ja väijyä ties ja kuinka kauan. Arvio valmistumisajasta on tuossa puolen yön tuntumissa. Nyt on sisälämpötila 27 astetta. Tein tuossa aikaisemmin päivällä, kuten kerroinkin jo eilen, rommi-viikuna piirakkaa ja lohiterriiniä. Jännittää kuinka ne onnistuivat. Komponentteja kustakin olen maistellut, en valmista tuotetta. Terriinin kanssa oli hankaluuksia, taisin tussaroida klingin kieputtamisen piukkaan tai sitten ei kerma/munanvalkuaisvaahdosta sittenkään tullut tarpeeksi tiukkaa. Arviointi jää huomiselle.
Perin talvinen ilmakin on ulkona. Vettä sataa ja kaikkia vituttaa.
torstai 22. joulukuuta 2011
Joulu hivuttautuu bunkkerillekin
Perjantaina olisi sitten tarkoitus aamusta alkaen värkkäillä niin perinteisten kinkkujen kuin uudempien tuttavuuksien kanssa. Näistä kenties herkullisempana Sillä Sipulia blogin viikunatorttu joka pitää loihtia kehiin, ainekset ovat toki jo plakkarissa. Viikunatkin nyt edullisia tähän vuodenaikaan. Merilohta tuli hankittua, pitää graavata että tehdä terriini. Confit oli myös mielessä mutta jääköön tällä kertaa. En kerro sitä että Uuden Vuoden kinkereihin varasin jo T-Bone steakit kera reilujen lohkareiden ja coleslawin. Siitä myöhemmin sananen. Aina näin jouluna ahkerimmat ja jouluhenkisimmät meistä lähettelevät joulukortteja ja jotkut jopa saavat niitä. Yleensä aina näitä perinteisiä. Itse olin otettu miten tänä vuonna tulikin sitten kortteja, pari niistä oli kuitenkin huomionarvoisia. Toinen oli käsin tehty ja toinen oli muuten vaan perin pramea. Molemmat, kuten tänne muutkin tulleet joulukortit, ovat paraatipaikoilla aina seuraavaan jouluun asti :-)
lauantai 17. joulukuuta 2011
Pastaa nykerretty
Niin, ihan unohtui mainita että viime lauantaina tuli jälleen käynnistettyä pastakone pitkähkön tauon jälkeen ja tuli sitten tehtyä kunnon pastaa. Värjäsin pastan kivan keltaiseksi kurkumalla - mielestäni oikein fantastisen väristä. Tein sitten pitkään aikomaani raviolia jossa täytteenä on tuorejuusto-yrtti sekoitus ja ehyt munan keltuainen. Tästä oli jossain Masterchefissä juttua että on hankala tehdä ja saada sitten oikea kypsyys, eli sellainen että keltuainen on vielä keittämisenkin jälkeen juokseva. Onnistuin näissä hienosti. Kastikkeesta tuli tylsän värinen, freesasin salotteja ja fenkolia, hieman tuoretta chiliä ja kermaa. Mausteet tietenkin. Maku oli hyvä, jollain siitäkin pitäisi saada kauniimpi. Lopusta pastasta sitten viikolla tein tagliatellea ja kylkeen chilillä maustettua kanaa ja tietenkin tuota fenkolia jälleen. Tämä F on sitten kertakaikkiaan mainio pötkäle, kasvattaisin jos pystyisin. On kuulemma hankala kasvattaa joten ensi vuonna keskityn vain helppoihin (?), eli basilika, salvia, Uuden-Seelannin pinaatti, persilja, sipuli. Ehkä jotain muutakin. Ehdotuksia?
Tässä pari kuvaa tuosta munatäytteisestä raviolista...
Hyvin se muna valuu kun oikein veistä heilutti...
Tämä oli perkuleen paljon paremman makuista miltä näyttää. Muna tuollaisena juoksevana kyllä on aina aivan fantastista. Niin eggs benedict kuin tämäkin. Liian vähän tulee esim uppomunia tehtyä.
HEI MEINASI UNOHTUA! Muista numero 4. Neljä. 22.1.2012. NELJÄ :-)
keskiviikko 14. joulukuuta 2011
Maikkarin Presidentinvaalitentti 14.12.11
Tulipa tuo katsottua ja kummasteltua jälleen kerran. Piti sitten itse laittaa kommenttia tuonne vaan eipä sekään onnistunut. Olisi pitänyt olla facebookissa, twitterissä tai sitten parissa muussa perin arvelluttavassa palvelussa. Jäipä sitten kommentoimatta. Äänestin kyllä. Mutta ennen muuta ihmetyttää tuo äänestystulos. Tai oikeastaan ei ihmetytä, siihen varmasti vastasi pääosin sama taho joka facebookiin ja twitteriin yms palveluihin osallistuvat. Tuolla ei varmasti todellisuuden kanssa ole mitään tekemistä, tai korkeintaan seitinohuesti. Kun on muodikasta peukuttaa Saukkaa tai Timppaa. Jepjep.
Ihan havaittuna niin Niinistö jos kuka oli omaksunut kamreerin roolinsa täysin, suurelta osin oli näkymätön ja vain myötäili sitten Lipposta isoissa kysymyksissä, kertaalleen ennätti heittämään täydellisen virhelausunnon jonka Paavo Väyrynen sitten sai korjattua, jahka naurun pyrskähdykseltään malttoi ja sai puheenvuoron. Koko vaalitenttiä varjosti päällepuhumisen ja lausuntojen heittelyn mentaliteetti. Eritoten Lipponen toimi ennalta arvattavasti aiempien tapojensa mukaan, puhui kaikkien päälle ja yritti jyrätä. Tässäkin kohtaa Paavo Väyrynen hallitsi tilanteen, sai Lipposen vaiennettua ja otti tilanteen haltuunsa. Muutoinkin Väyrynen hallitsi - KUN sai puheenvuoron - tilannetta. Tässäkin Helsinki-keskeinen media pelasi peliään, oli kuin Maikkarin säätiedotetta olisi katsonut "kaikki pyörii kehä kolmosen sisällä..." tyyliä. Toki kaikki tietää Maikkarin journalistisen tason, onhan siellä Lauri Karhuvaara, tuo journalistien Elvis joka aikanaan Estonian upottua kysyi tuntien jälkeen "onko vielä ilmataskun mahdollisuus". Ei kai kukaan näitä Maikkarin juttuja vakavasti ota?
EDIT: kas kummaa miten lähetyksen jälkeen tuo tulos on muuttunut, Maikkarin uutiset sitä vaan ei kerro vaan lähetyksen aikaiset tiedot??? Jopa Arhinmäki, joka pärjäsi hienosti tentissä, lähentelee Niinistön vajaan 20%:n osuutta.
EDIT: kas kummaa miten lähetyksen jälkeen tuo tulos on muuttunut, Maikkarin uutiset sitä vaan ei kerro vaan lähetyksen aikaiset tiedot??? Jopa Arhinmäki, joka pärjäsi hienosti tentissä, lähentelee Niinistön vajaan 20%:n osuutta.
perjantai 9. joulukuuta 2011
J ä r k y t t ä v ä keli kertakaikkiaan!
Niin se kenraali talvi jälleen kerran iski kuin miljoona volttia ja lähes kaikki toiminnot täällä Bunkkerilla on laitettu holdiin. Tai siis, kun kerran konsernista kotiin pääsin niin en nokkaani ulos laita ennen kuin keli rauhoittuu ja voi taasen tennareilla tepastella pihalla. Nyt näyttää siltä ettei edes kahluusaappaat riitä. Riittämisestä tuli mieleen etteikö konsernin ihmisille mikään riitä, ensin pitää koko vuosi painaa töitä lapaluut limassa kasvottoman osakkeenomistajan piikkiin ja sitten vielä pitäisi mennä luonnonvoimia uhmaten pikkujoulujuhliin. Minä sanon jyrkän ein ja pysyttelen omassa pilttuussani. Ei on hyvä sana. Ja mielellään kaikki muutkin, hus siitä omiin karsinoihinne joutuin, pois juhlista joista kuitenkin nousee kohu, juorutarinoita juhannukseen asti ja mielipahaa ynnä muuta. Prinssieversti tulee haukkaamaan burgereita joita juuri sain tehtyä, eilenhän laadin sämpylät niille. Voisin todeta kuin Harum el Pullah - minä olen hyvä :-)
Järkyttävää kuvakavalkadia luonnonvoimien iskusta Bunkkeriin.
Donner und blitz!
Tilaa:
Blogitekstit (Atom)







