Niin tai no, eipä niiden kimpussa niin aktiivisesti tarvitse olla, näyttävät tulevan toimeen ihan vedellä ja auringonvalolla toistaiseksi. Jos alkavat nuokkumaan, alan lukemaan niiden läheisyydessä demarien viime eduskuntavaalien puolueohjelmaa ja käyn vaalilupaukset läpi niin eiköhän ala lannoitetta riittämään. Tuossa kohtaa kyllä pitää olla visusti, ettei naapurit ala närkästymään hajuhaitan vuoksi.
Mutta kuten me kaikki muistamme, viime viikolla laitoin torstaina kasvamaan tämän vuoden ensimmäiset pikku yrtit, genovalaista basilikaa sekä vesikrassia. Nämä kaksi kaveria olivat viime vuodelta säästyneitä Isoäidin Kasvit nettipuodista tilattuja yrttejä. Hyvin lähtivät kasvamaan, oikein itsekin tässä on ymmällään.
Pari kuvaa eiliseltä
Vesikrassi
Vankka genovalainen basilika
Ja tänään
Samainen genovalainen basilika
Ja jopa tuuheentunut vesikrassi
Liekkö sunnuntaina lähes triffidien kokoisia jälleen kerran?




