Näytetään tekstit, joissa on tunniste basilika. Näytä kaikki tekstit
Näytetään tekstit, joissa on tunniste basilika. Näytä kaikki tekstit

keskiviikko 13. maaliskuuta 2013

Yrttien kimpussa

Niin tai no, eipä niiden kimpussa niin aktiivisesti tarvitse olla, näyttävät tulevan toimeen ihan vedellä ja auringonvalolla toistaiseksi. Jos alkavat nuokkumaan, alan lukemaan niiden läheisyydessä demarien viime eduskuntavaalien puolueohjelmaa ja käyn vaalilupaukset läpi niin eiköhän ala lannoitetta riittämään. Tuossa kohtaa kyllä pitää olla visusti, ettei naapurit ala närkästymään hajuhaitan vuoksi. 
Mutta kuten me kaikki muistamme, viime viikolla laitoin torstaina kasvamaan tämän vuoden ensimmäiset pikku yrtit, genovalaista basilikaa sekä vesikrassia. Nämä kaksi kaveria olivat viime vuodelta säästyneitä Isoäidin Kasvit  nettipuodista tilattuja yrttejä. Hyvin lähtivät kasvamaan, oikein itsekin tässä on ymmällään.

Pari kuvaa eiliseltä

Vesikrassi


Vankka genovalainen basilika


Ja tänään

Samainen genovalainen basilika


Ja jopa tuuheentunut vesikrassi 


Liekkö sunnuntaina lähes triffidien kokoisia jälleen kerran?


perjantai 16. huhtikuuta 2010

Bunkkerin basilikat

Ja näistä basilikoista se lähtee. :) Ovat S-Marketin siemenhyllystä, Lidlin siemenistä laitetut basilikat nukkuu vielä talviunta... ja kuulemma typotan alvariinsa, tottukaa siihen :^)