sunnuntai 18. syyskuuta 2011

Melkoinen sieniweekend

Kun kerran kumpaisenakin viikonlopun päivänä pääsin yllättäen ja pyytämättä sieni ja marjametsään, oli sitä pakko sitten mennä. Lauantaina seurueemme sai varovaisen arvion mukaan 30 litraa suppilovahveroa ja sunnuntaina vielä kymmenisen litraa. Kantarellia löytyi jokunen litra yhteensä ja mustavahakastakin sitten litran verran. Löytyi myös ihan pieniä kantarelleja, niistä saa hienot koristeet esim kantarellikeiton pinnalle. Kyllä metsät ovat nyt aivan täynnä sieniä, harmin paikka ettei puolukkaa sitten saatu tänään vaikka eritoten niitä piti mennä luuraamaan. Eikä mulle suorastaan luvattu mustatorvisienikään ilmestynyt esiin, siltä osin olen pettynyt. Tietyn ongelman nyt tuo noiden sienien kuivaus. Minulla kun ei sienikuivuria ole, olen joutunut ihan talouspaperin päällä keittiön pöydällä niitä sitten kuivaamaan. Kuivuvat vajaassa viikossa kun pitää ikkunan auki. 

Suppilovahverot ne siellä luuraa




Lauantain saldo


Sunnuntaiset lisäksi


Nämä mustavahakkaat pitäisi varmaan oitis loihtia piirakaksi...


2 kommenttia:

  1. Nyt on pöydät niin täynnä ettet postimerkkikokoelmia mahdu järjestelemään tahi sitten pitkoa leipomaan letittämään.

    VastaaPoista
  2. Mä kuule letittelen lattialla, kas kun eräs pizzerian pitäjä Turussa aikoinaan sanoi maasta se maku paranee kokilleen joka pizzan lattialle tiputti...

    VastaaPoista