lauantai 22. tammikuuta 2011

Talo elää tavallaan, blogit päivittyy ajallaan...

Työn täyteinen viikko ei suinkaan ole takana vieläkään vaan vielä sunnuntai pitäisi puurtaa ennen kuin pääsee taas aloittamaan uuden työn täyteisen työviikon. En minä sano enkä minä syytä mutta siltikin on tullut tuhansienkin kilometrien, mailien ja jopa virstojen päästä moitteita ettei blogi päivity. Noh. Raivoojat tästä asiasta raivosivat viime viikolla ja päätinkin että seuraavaksi sitten bloggaan vasta kun alkaa yrttimaailmassa tapahtumaan. Otin toki jo varoiksi bunkkerin itäsiiven parvekkeelta laatikot sisään jotta routa poistuu ennen kylvöaikaa. Kuitenkin sitten tässä eilen ihan vahingossa astahdin ensimmäistä kertaa elämässäni Turun Cosmic Comic Cafén ovesta sisään muina miehinä mielessä baakelssi ja kupponen kahvia. Baakelsseja ei näkynyt, päihteitä hyllyssä sitäkin enemmän. Ja sarjiksia. Olin lähes hämilläni. Tuota paikkaa pitäisi joskus testata, ensin kahdeksantoista viskiä oluen kera ja sitten hyllystä Tintti ja Castafioren korut albumi kouraan. Olisi siinä lukemista. Kuinka ollakaan baaritiskillä oli mielenkiintoinen uusi tuttavuus jota on saanut nähdä vain Simpsonit tv-sarjassa... 


Minä kun aina olen kohtuuden asialla en hyökännyt Duffin kimppuun oitis vaan annoin ajatukselle aikaa hautua. Olen sitä ajatusta nyt hautonut jo yli vuorokauden, ja tulen hautomaankin vielä hetken ellen kaksikin. Tyydyin Duffin sijaan tuttuun turvalliseen kotimaiseen sihijuomaan, perso kun en uutuuksille ja oluelle ole.

Ilmeisesti olen voittanut Lufthansan kilpailussa matkan joko Johannesburgiin, Tokioon tai Pekingiin. Tai sitten en ole. 

6 kommenttia:

  1. Sanon vaan, että kyllä kesti. Minä en tuhlaa aikaani siihen, että joudun kommentoimaan blogistille päivityksistä. Eläköön talo tavallaan mutta siten, että lukijat huomioidaan. Ei muuta kommentoitavaa.

    VastaaPoista
  2. Ja yksi asia jäi vielä kommentoimatta. 18 viskiä/olutta alkaa sivelemään jopa ammattimiehen ylpeyttä ja kilpailuviettiä. Totean vain, kuten viisas äitini isoisä totesi pikku nuljakelaumalle näiden huomautettua, että sanomalehti on väärinpäin: "hyvä lukija lukee vaikka väärinpäin". Lehdenluku jatkui salissa täydessä hiljaisuudessa, eikä kukaan kyseenalaistanut suvun päämiehen kommenttia. Näin Turussa monta vuotta sitten ja näemmä sama tahti jatkuu.

    VastaaPoista
  3. Äitisi isoisä oli lukija, näkijä ja kokija vailla vertaa. Kyllä minäkin olen, en Dostojevskiä mutta Johanna Korhosen Väyrynen Väyrynen Väyrynen kirjaa lueskellut monta iltaa silmät kiinni.

    VastaaPoista
  4. Minä sanon, että Johannan lukija-/kuulijakunta lisääntyy mutta Johanna ei. Lieneekö syy siihen, että hän oli kurssin priimus vai jokin muu, en tiedä. Keskinkertaisuuksia minun mielestä, sillä hyvä enkä lue ko. kirjaa uudestaan edes väärinpäin.

    VastaaPoista
  5. On ilmeisesti siellä maailman laidalla nyt paha olla kun on tullut noin pahasti sanottua. Ymmärrän. Laitetaanko se äärimmäisen kylmyyden (+18C vai miten se oli tuolloin) piikkiin. Kirjaahan toki et ole edes vilaissut, voin toki C-kasetille sen sinulle lausua maakuntapuvussa ja lähettää sinne maailman reunalle.

    VastaaPoista
  6. Tuo Duff on ihan hyvää olutta. Cosmicissa aikoinaan useampikin mennyt. Jostain kumman syystä Citymaarketeis mytävä Duffi on etiketiltä erilaista ja tehty jossain epsanjassa. Cosmicin Duffi muistaakseni belgia/hollannissa.

    VastaaPoista